Пошук

Римо-католицький цвинтар в Голобах (Roman Catholic cemetery in Goloby)

 

Римо-католицький цвинтар в Голобах

Римо-католицький цвинтар в Голобах знаходиться на північно-східній околиці селища – за так званою «паньківщиною» вздовж старого тракту до Мельниці. Достеменно невідомо, коли він був закладений, проте найстаріші збережені поховання датуються кінцем XVIII століття.

На початку ХХ століття на цвинтарі, ймовірно, знаходилася дерев’яна каплиця, проте вже в міжвоєнний період там було споруджено невелику бетонну каплицю. Це будівля прямокутної форми, з двома вікнами на бічних стінах та двосхилим дахом, а також з криптами в підземній частині. У криптах каплиці було поховане подружжя Леопольда та Марії-Кароліни Мяновських – останніх власників Голоб у ХХ столітті.

На цвинтарі до сьогодні збереглися 82 нагробки за 1798 – 1938 роки та ідентифіковано 47 поховань, зокрема могилу василіанина, Берестейського єпископа Руської унійної церкви Арсенія Ґловнєвського (1748 – 1798). В окремій частині було облаштоване військове кладовище для кількох десятків (переважно німецьких) солдатів, загиблих у боях Першої світової війни. Квадратні могильні плити, стилізовані під рівнораменний хрест, переважно безіменні, підписані польською мовою. Також окрім місцевих парафіян тут було поховано більше двох десятків жителів польських колоній с. Битень та с. Гай, загиблих 1943 року.

Попри занедбаний стан, цвинтар регулярно впорядковують волонтери з Польщі та України, зокрема й місцеві жителі. Так у квітні 2022 року цвинтар було розчищено та прибрано силами місцевої громади як символічний жест вдячності польському народу за допомогу для України з початком повномасштабного російського вторгнення.

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Roman Catholic cemetery in Goloby

The Roman Catholic cemetery in Goloby is located on the northeastern outskirts of the village - behind the so-called "Pankivshchyna" along the old road to Melnytsia. It is not known for sure when it was laid, but the oldest surviving burials date from the end of the 18th century.

At the beginning of the 20th century, there was probably a wooden chapel at the cemetery, but already in the interwar period, a small concrete chapel was built there. It is a rectangular building with two windows on the side walls and a gable roof, as well as crypts in the underground part. In the crypts of the chapel, the spouses of Leopold and Maria-Karolina Mianovski - the last owners of Golob in the 20th century - were buried.

82 gravestones dating from 1798 to 1938 have been preserved in the cemetery and 47 burials have been identified, including the grave of the Basilian, Berestei Bishop of the Russian Union Church, Arseniy Glovnievski (1748 - 1798). In a separate part, a military cemetery was arranged for several dozen (mostly German) soldiers who died in the battles of the First World War. Square tombstones, stylized as an isosceles cross, mostly nameless, signed in Polish. Also, in addition to local parishioners, more than two dozen residents of Polish colonies were buried here. Biten et al. Guy, who died in 1943.

Despite its neglected state, the cemetery is regularly tidied up by volunteers from Poland and Ukraine, including local residents. Thus, in April 2022, the cemetery was cleared and cleaned by the forces of the local community as a symbolic gesture of gratitude to the Polish people for helping Ukraine with the beginning of a full-scale russian invasion.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь