Пошук

Скульптурний комплекс на Ринковій площі. (Sculptural complex on Rynkova Square.)

Скульптурний комплекс на Ринковій площі.

Бароковий скульптурний комплекс розташовується навпроти давньої шляхетської резиденції Ярузельських – на колишній ринковій площі селища. Мурований архітектурний ансамбль на пошану Богородиці та двох римо-католицьких святих був споруджений коштом Підляського підстолія Юзефа Ярузельського на початку XVIII століття, ймовірно 1711 року – водночас із фундацією костелу Архангела Михаїла.

Складається із трьох скульптур, поставлених на декорованих цоколях, квадратних в основі та критих чотирисхилим черепичним дашком. Бічні скульптури, висотою близько 5-ти метрів кожна, зображають св. Яна Непомуцького (справа) та св. Антонія Падуанського (зліва). Центральна фігура, що зображає Богородицю, увінчує круглу колону, поставлену на квадратному цоколі, та підноситься на висоту 10-ьох метрів.

Скульптурний ансамбль на ринковій площі разом із подібними одиночними фігурами в Голобах та Пугині (тепер – с. Погіньки) вздовж старого тракту до Ковеля із XVIII століття означували собою паломницький шлях з Пугинського унійного монастиря до Голоб. Двічі на рік – 15 серпня та 8 вересня – процесія вірних із чудотворною іконою Богородиці з Пугинського монастиря зупинялася біля скульптур святих у Голобах для урочистого молебню.

Під час Першої світової війни скульптура Богородиці суттєво постраждала і відновлена не була. Натомість впродовж першого повоєнного десятиліття польськими фахівцями були проведені консерваційні роботи з двома боковими фігурами, що забезпечило їх збереження дотепер. А з 2023 року Національний інститут польської культурної спадщини за кордоном «Полоніка» розробляє проект реставрації скульптурного комплексу.

Sculptural complex on Rynkova Square.

The baroque sculptural complex is located opposite the ancient noble residence of the Yaruzelski - on the former market square of the village. The masonry architectural ensemble in honor of the Mother of God and two Roman Catholic saints was built at the expense of the Podlaskie Podstolij named after Józef Yaruzelski at the beginning of the 18th century, probably in 1711 - at the same time as the foundation of the Archangel Michael Church.

      It consists of three sculptures placed on decorated plinths, which are square at the base and covered with a four-sloped tile roof. The side sculptures, about 5 meters high each, depict St. Yana Nepomukskyi (right) and St. Anthony of Padua (left). The central figure depicting the Mother of God crowns a round column placed on a square plinth and rises to a height of 10 meters.

The sculptural ensemble on the market square together with similar single figures in Goloby and Pugyni (now the village of Pohinky) along the old road to Kovel since the 18th century marked the pilgrimage route from the Pugyni Union Monastery to Goloby. Twice a year - on August 15 and September 8 - a procession of the faithful with a miraculous icon of the Virgin from the Pugyni Monastery stopped at the sculptures of saints in Goloby for a solemn prayer.

During the First World War, the sculpture of the Virgin was seriously damaged and was not restored. Instead, during the first post-war decade, Polish specialists carried out conservation work with the two side figures, which ensured their preservation until now. And from 2023, the National Institute of Polish Cultural Heritage Abroad "Polonica" is developing a project to restore the sculptural complex.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь