Пошук

Вокзал залізничної станції Голоби. (Goloby railway station.)

Вокзал залізничної станції Голоби.

Масове будівництво залізничних шляхів у російській імперії почалося після підписання імператором Олександром ІІ спеціального концесійного закону про будівництво залізниць у 1865 році, який стимулював приплив приватних інвестицій. Цей закон дозволив народитися ідеї Києво-Брестської залізниці, яка була прокладена через Голоби навесні 1873 року. Будівництво однієї версти цієї магістральної залізниці обходилося майже у 105 тис. рублів.

Вже 1876 року в Голобах було відкрито залізничну станцію та споруджено перший станційний будинок. Проте під час повстання селян станцію було спалено. Нову будівлю для вокзалу в Голобах спроектував видатний архітектор Олександр Вербицький. Він працював архітектором управління Південно-Західної залізниці упродовж 1901-1933 років та спроектував, зокрема, вокзали в Голобах (1903) та Ковелі (1907), а також будівлю центрального вокзалу в Києві (1927-1932). Будинок вокзалу в Голобах у стилі модерн за проектом архітектора було споруджено в 1903 році. На відміну від вокзалу в Ковелі, який було зруйновано під час бомбардувань в Другій світовій війні, творіння архітектора Олександра Вербицького в Голобах збереглося дотепер з незначними перебудовами. Після набуття статусу пам’ятки архітектури в 1992 році будівля вокзалу неодноразово реставрувалася.

Це видовжена в плані двоповерхова будівля з одинадцятиметровою баштою з балконом, яка увінчана шпилем. Планування – анфіладно-коридорне, без чіткої симетрії, центральним елементом якого є зал очікування з майже триметровими вікнами. Зберігся також інший варіант проекту вокзальної споруди: зі стриманішими формами, чіткою симетрією, проте з тими ж упізнаваними елементами модерну (широкі ризаліти, великі вікна, поєднання криволінійних форм з прямолінійними та чергування вертикальних і горизонтальних ліній).

        Поряд з вокзалом знаходиться водонапірна башта, котру використовували для заправки паровозів. Споруда зазнала ушкоджень в роки Другої світової війни, проте була відбудована.

Goloby railway station.

         The massive construction of railways in the russian Empire began after Emperor Alexander II signed a special concession law on the construction of railways in 1865, which stimulated the flow of private investment. This law allowed the birth of the idea of the Kyiv-Brest railway, which was laid through Goloby in the spring of 1873. The construction of one verst of this main railway cost almost 105,000 rubles.

        Already in 1876, a railway station was opened in Goloby and the first station building was built. However, during the peasant uprising, the station was burned down. The new building for the station in Goloby was designed by the outstanding architect Oleksandr Verbytskyi. He worked as an architect for the management of the South-Western Railway during 1901-1933 and designed, in particular, the stations in Goloby (1903) and Kovel (1907), as well as the building of the central station in Kyiv (1927-1932).

The train station building in Goloby was built in 1903 in the Art Nouveau style according to the architect's design. Unlike the railway station in Kovel, which was destroyed during the bombings in the Second World War, the creation of the architect Oleksandr Verbytskyi in Goloby has been preserved until now with minor reconstructions. After acquiring the status of an architectural monument in 1992, the station building was restored several times.

        It is an elongated two-story building with an eleven-meter tower with a balcony, which is topped by a spire. The layout is enfilade-corridor, without clear symmetry, the central element of which is the waiting room with almost three-meter windows. Another version of the project of the station building has also been preserved: with more restrained forms, clear symmetry, but with the same recognizable elements of Art Nouveau (wide eaves, large windows, a combination of curvilinear forms with rectilinear ones and alternating vertical and horizontal lines).

        Next to the station is a water tower, which was used to refuel steam locomotives. The building was damaged during the Second World War, but was rebuilt.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь